۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

انتشار هويت يکی ديگر از شهدای ۲۵ خرداد: داود صدری را تيرانداز پايگاه مقداد کشت

روز آنلاين

نادر کرمی – در پی انتشار تدريجی اسامی شهدای وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری، هويت يکی ديگر از اين کشته شدگان روشن شد:داودصدری؛ ۲۵ ساله. او روز ۲۵ خرداد و در پی شليک گلوله از بام پايگاه بسيج مقداد، جان خويش را از دست داد.

داوود صدری ۲۵ ساله، تکنيسين برق در شامگاه ۲۵ خرداد در جريان اعتراضات مردمی به نتايج انتخابات رياست جمهوری دهم در ميدان آزادی تهران و درپی شليک گلوله از بام پايگاه بسيج مقداد در ابتدای بزرگراه جناح به شهادت رسيد.

پيکر نيمه جان وی به همراه ۱۷ مضروب ديگر به بيمارستان رسول اکرم تهران منتقل گرديد و ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از اصابت گلوله به قلب و طحال وی درگذشت.

خانواده وی در همان ساعات اوليه به جستجوی فرزند خود پرداختند ولی تا ۵ روز پس از آن تنها با اظهار نظرهای ضد و نقيض مسئولين امر در خصوص نحوه کشته شدن، ضاربان و محل نگهداری جنازه وی مواجه گرديدند.

علی جمالی عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران و از بستگان داوود صدری در گفتگو با “روز” می گويد: “خانواده صدری از همان لحظه شنيدن خبر به بيمارستان مراجعه کردند اما مسئولين بيمارستان از هرگونه پاسخگويی در خصوص وضعيت وی امتناع کردند. حضور نيروهای امنيتی در بيمارستان رسول اکرم مشهود بود و پس از مدتی خبر فوت داود صدری به خانواده وی اعلام شد ولی از تحويل جنازه ايشان خودداری نمودند.”

گفتنی است از ۱۸ زخمی که در ۲۵ خرداد به اين بيمارستان منتقل شده بودند ۸ نفر فوت کردند. جنازه اين ۸ نفر به پزشکی قانونی کهريزک منتقل شد، اما پيگيری خانواده های اين قربانيان برای تحويل جنازه تا مدتها بی نتيجه ماند.

جمالی می گويد: “سرانجام پس از ۵ روز پيگيری شبانه روزی در ۳۱خرداد جنازه داود صدری به خانواده وی تحويل و تحت تدابير امنيتی در امامزاده ابراهيم کرج به خاک سپرده شد؛ و درحالی که داوود روز ۲۵ خرداد به شهادت رسيده بود، گواهی فوت صادر شده به تاريخ ۳۱ خرداد است.”

مسئول کميته سياسی سازمان ادوار تحکيم وحدت می افزايد: “متاسفانه نحوه برخورد حاکميت با معترضين بيگناهی که با دست خالی در راهپيمايی مسالمت آميز ۲۵خرداد شرکت کرده بودند و حجم بالای کشته شدگان، مجروحين و بازداشت شدگان، نشان از آستانه تحمل اندک جمهوری اسلامی در مواجهه با منتقدان وضعيت موجود دارد.اينکه شروع اولين اعتراضها به نتايج يک انتخابات و نه مخالفت با کليت نظام بيش از ۳۰ کشته (بنا بر اظهارات مسئولين ) بر جا گذاشته، خود شاهدی بر اين مدعاست.”

جمالی همچنين به تهديداتی اشاره می کند که موجب تاخير در افشای جزييات بيشتری از نحوه شهادت داود صدری شده است.

گفتنی است مراسم چهلمين روز شهادت داود صدری در ساعت ۱۶ روز جمعه ۹ مردادماه در مسجد امام علی (ع) واقع در فاز ۳ شهرک انديشه- بلوار آزادی برگزار می گردد.

هیچ نظری موجود نیست: