۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی

نوروز: خانواده برخی از زندانیان سیاسی حوادث اخیر در اولین ماهگرد بازداشت عزیزانشان، از مقامات و مسئولین خواستند با تحویل پیکر شهدای حوادث اخیر، حداقل انتظار انسانی خانواده های داغدیده را محقق کنند و هشدار دادند، تاخیر و تعلل در انجام این کار موجب جريحه دار شدن بيش از پيش اين خانواده ها و افزايش بغض و كينه آنان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم
«اللهم نشكوا فقد نبينا و غيبة ولينا و شدة فتن بنا »

بيش از يك ماه از بازداشت غيرقانوني بهترين فرزندان انقلاب مي گذرد. يك ماه پرمخاطره براي عزيزان دربند و پراضطراب براي خانواده هاي آنان كه طي اين مدت خانواده هاي فعالان سياسي بازداشت شده در دغدغه ها و نگراني هاي ديگر خانواده ها نيز سهيم بوده اند . هم آنان كه عليرغم مراجعات پي در پي به دادگاه انقلاب و دادستاني و زندان اوين و ديگر مراكز قانوني، نتوانستند كوچكترين خبر و نشاني از فرزندان خود به دست آورند.

هرچند برخي مقامات رسمي و قانوني خبر از آزاد كردن تعداد زيادي از دستگيرشدگان وقايع اخير، پس از 18 تير را داده بودند اما متأسفانه اين روند بسيار كند و بطئ است و روز به روز نگراني خانواده ها از وضعيت فرزندانشان بيشتر مي شود. اين در حالي است كه هر روز اخبار موثق از كشته شدن تعداد زيادي از شهروندان بي گناهمان در حوادث اخير منتشر مي شود و موجب دل نگراني هاي بيشتر مي شود.

آن چه خانواده ها از مقامات قانوني مي خواهند در وهله اول آگاه شدن از وضعيت عزيزانشان است . و به دنبال آن، تحويل پيكر پاك كشته شدگان در اسرع وقت انتظار بسيار كوچكي است كه هرگونه تأخير و تعلل در آن موجب جريحه دار شدن بيش از پيش اين خانواده ها و افزايش بغض و كينه آنان است. همچنين آزاد كردن افرادي كه به بهانه حضور در حماسه ميليوني مردم در نقاط مختلف در تهران و ديگر شهرستان ها دستگير شده اند بويژه زنان و دختران زنداني بايد در اسرع وقت انجام شود.

تأخير در آزاد ساختن فعالان سياسي و چهره هاي شاخص و تأثيرگذار نظام نيز هر روز تبعات بيشتري براي جمهوري اسلامي به بار مي آورد . نظامي كه خود داعيه دار قانون گرايي و عدالت محوري است و براي بي قانوني ها در اقصي نقاط جهان مرثيه سرايي مي كند و براي ستم ها و مصائب بشري ناله و فرياد واحقوقا و واعدالتا سر مي دهد.

روز گذشته خانواده هاي جريحه دار و بي خبر از جگرگوشگانشان كه خواسته هاي به حق خود را مبني بر آزادي هرچه سريع تر عزيزانشان، بر كاغذ نوشته و جلوي درب دادگاه انقلاب تجمع كرده بودند تا نمايندگانشان با جناب قاضي حداد ملاقات و گفتگو كرده پاسخي براي پرسش هاي مشترك بياورند، به جاي التيام بخشي دل هاي دردمندشان با چنان بدرفتاري و حركت هاي اهانت آميزي از طرف نمايندگان قانون مواجه شدند كه تحير و تأسف هر صاحب وجدان بيداري برانگيخته شد.

اينك سوال ما اين است : آيا در حكومت مدعي عدل علوي حبس غيرقانوني معتقد ترين و متعهد ترين افراد به اسلام و انقلاب و خيل عظيم معترضان آرام و از آن بدتر بي حرمتي به خانواده هاي محترم آنان فارغ از جايگاه و شأن اجتماعي شان بلكه به عنوان شهروندي عادي، چه مجوزي دارد. و كساني كه با استفاده از مصونيت آهنين جاي قاضي نشسته و حكم صادر مي كنند، آيا از دادگاه عدل الهي واهمه ندارند و آيا به آخرت و عقاب الهي اعتقادي دارند ؟

ما خانواده هاي زندانيان سياسي همچنان با اذعان به حقوق شرعي و قانوني خود و عزيزان دربندمان، با خويشتنداري، راه هاي قانوني را براي دريافت پاسخ هاي قانوني طي مي كنيم و اميدواريم دلسوزان و معتقدان واقعي به نظام اسلامي در اين وانفساي دين فروشي و دنيا طلبي، فرياد دردمندي ما را بشنوند و وجدانشان بيدار شود و به ياد بياورند كه از پس امروز فردايي هست .

حسبنا الله و نعم الوكيل نعم المولي و نعم النصير

هیچ نظری موجود نیست: