۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

مهندس آذر منصوری معاون سیاسی جبهه مشارکت در گفتگو با نوروز: بترسید از روزی که مظلومان و ستمدیدگان یار و یاوری جز خداوند نداشته باشند

بی خبری کامل از وضعیت برخی از زندانیان/ تداوم بازداشتهای غیر قانونی / لغو روزنامه صدای عدالت / تشکیل جبهه سیاسی مهندس موسوی و موضوع رفراندوم از مهم ترین موضوعات مصاحبه معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت با سایت نوروز بود.

آذر منصوری در گفت و گو با خبرنگار نوروز با ابراز نگرانی از وضعیت دکتر سعید حجاریان، عبدالله رمضان زاده، مصطفی تاج زاده، محسن میردامادی، صفایی فراهانی، محسن امین زاده و سایر اعضای دستگیر شده جبهه مشارکت و دیگر بازداشت شدگانی که هیچ اطلاعی از آنان در دست نیست گفت: هر اتفاقی که برای هر یک بازداشتی های اخیر بیفتد مسئولین دستگاه قضایی و امنیتی و شخص احمدی نژاد و حامیان در قدرت او باید پاسخگوی آن باشند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اطلاعی ازسید مصطفی تاج زاده در دست نیست تصریح کرد این رفتار نقض آشکار قانون و اخلاق و عدالت هست که خانواده این عزیز در فشار شدید روانی ناشی از این بی خبری 40 روزه هستند .

معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت با ذکر این جمله امام محمد باقر(ص) که فرموده بترسید از روزی که مظلومان و ستمدیدگان یار و یاوری جز خداوند نداشته باشند ضمن ابراز همدردی این حزب با خانواده هایی که عزیزانشان را در پی اعتراض های اخیر از دست داده اند این رفتار را مصداق بارز ظلم و ستمگری قلمداد کرد .

او همچنین از ارسال نامه ای به رئیس قوه قضاییه برای برخورد و خاتمه دادن به این بی قانونی ها از طرف جبهه مشارکت خبر داد.

آذر منصوری ضمن اعتراض به لغو امتیاز روزنامه صدای عدالت گفت این روزنامه را در شرایطی از انتشار محروم می کنند که اصلاح طلبان کمترین رسانه ای برای رساندن صدای خود به مردم ندارند. در حالیکه امام خمینی بیشترین توصیه را به تحمل صدای مخالف داشتند .او این اقدام را در راستای تکمیل کودتای انتخاباتی انجام گرفته تفسیر نمود.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در ادامه تشکیل جبهه سیاسی توسط مهندس میر حسین موسوی را اقدامی مثبت در جهت تداوم اصلاحات در کشور ارزیابی و تاکید نمود این جبهه می تواند در ساماندهی مطالبات مردم به ویژه در شرایط موجود تاثیر گذار باشد و این مطالبات را با هزینه کمتری متحقق سازد. این فعال سیاسی ضمن رد این که این جبهه نیاز به مجوز دارد تصریح کرد:”طبق قانون تشکیل این جبهه نیاز به هیچ مجوزی از طرف مراجع قانونی ندارد همانطور که جبهه های دیگری نیز با عناوین مختلف تشکیل شده است.”

معاون سیاسی دبیر کل مشارکت در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص رفراندوم که توسط آقای خاتمی و تشکل مطبوعش مطرح شده چیست گفت:یکی از ظرفیت های قانون اساسی در کشور ما موضوع رفراندوم است و مسئله غریبی نیست که برخی آقایان اینچنین در قبال آن واکنش منفی از خود نشان می دهند.رفراندوم ظرفیتی است که اتفاقا در صورت اجرای آن مشروعیت هر دولتی تثیبت می شود و هر دولتی که ادعا می کند مورد اقبال مردم است نباید نسبت به این موضوع آلرژی داشته باشد. همان طور که در بسیاری از کشور های دموکراتیک از آن استفاده می شود.”

منصوری رفراندوم را از این حیث در شرایط فعلی قابل اجرا می داند که کشور در وضعیتی بحرانی قرار گرفته و مقاومت در برابر خواست مردم و قانون در حال تبدیل شدن به یک رویه است. عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت برگزاری رفراندوم را یکی از راههای برون رفت از شرایط فعلی کشور و نظام ارزیابی نمود.

او در پایان خواستار خاتمه دادن به همه رویه های غیر قانونی شد که در کشور در حال انجام است.

هیچ نظری موجود نیست: