۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

حاشیه های داغ نماز جمعه امروز تهران


به گزارش تماشاگران به نقل از ایلنا، از حاشیه‌های نماز جمعه امروز تهران، مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران، تجمع نیروهای امنیتی به حدی بود كه عبور جمعیت با مشكل روبرو شده بود.

-اندكی قبل از پایان نماز جمعه، حجم نیروهای امنیتی به خصوص مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به شدت افزایش یافت و با پرواز یك فروند بالگرد این وضعیت تشدید شد.
-نیروی انتظامی با شكل‌گیری تجمع مخالفت می‌كرد و تلاش داشت با مدارا مردم را راهنمایی كند كه در این میان، برخوردهای غیرحرفه‌ای و جهت‌دار برخی نیروها با هویت نامعلوم كه عمدتا نوجوان و یا جوان بودند، گاه تلاش‌های نیروی انتظامی را ناكام می‌گذاشت.
-جمع زیادی از هواداران میرحسین موسوی با بستند مچ‌بند و یا پیشانی‌بندهای سبز، شعار الله اكبر سر دادند. این گروه با حمایت از حضور میرحسین موسوی در نماز جمعه امروز، تجمعات پراكنده‌ای را شكل دادند و شعارهایی در حمایت از موسوی سر دادند.
-در برخی نقاط اطراف دانشگاه تهران مانند خیابان 16 آذر كه تعداد بیشتری از حامیان موسوی تجمع كرده بودند، درگیری‌های مقطعی بین نیروهای انتظامی و امنیتی با معترضان رخ داد كه در نهایت با پراكنده كردن هواداران موسوی وضعیت آرام شد.
-هواداران موسوی شعارهایی چون نیروی انتظامی، حمایت‌، حمایت / یا حسین،‌ میر حسین / زندانی سیاسی آزاد باید گردد، سر می‌دادند.
-بازار بحث‌های چند نفره در اطراف دانشگاه تهران بین موافقان و معترضان به نتیجه انتخابات گرم بود.
-چند صد نفر از جوانان حامی احمدی‌نژاد كه پوسترهای از وی و مقام معظم رهبری در دست داشتند، نیز از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب راهپیمایی كردند و شعارهایی چون مرگ بر غارتگر بیت‌المال / حزب‌الله، ماشا‌الله سر دادند.
-بر خلاف اغلب نماز جمعه‌ها، از توزیع تراكت‌های تبلیغاتی خبری نبود و از بلندگو نیز از مردم دعوت شد كه به اطلاعیه‌ها و یا دعوت به تجمع توجه نكنند.

هیچ نظری موجود نیست: