۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

حمایت خانواده زندانیان از مواضع هاشمی

رادیو زمانه

خانواده‌های جمعی از زندانیان حوادث اخیر، با انتشار بیانیه‌ای از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های ۲۶ تیر نماز جمعه تهران، حمایت کردند و خواستار آزادی تمام بازداشت‌شدگان شدند.

در بیانیه این خانواده‌ها که امروز سه‌شنبه در وب‌سایت نوروز منتشر شده، آمده است که «ما خانواده‌های زندانیان سیاسی، حوادث بعد از انتخابات، تبدیل به یک خانواده واحد شده‌ایم.»

آنها در بیانیه خود، از اظهارات آقای هاشمی که خواستار آزادی زندانیان حوادث اخیر شده‌ است استقبال کرده و اعلام داشته‌اند که این اجرای پیشنهاد‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند «شروع مسیری باشد که باعث بازگشت تدریجی آرامش و امنیت به جامعه ملتهب و بحران زده ایران امروز شود.»

خانواده بازداشت‌شدگان افزوده‌اند که بر این اعتقادند آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده، و همچنین روشن شدن وضعیت خانواده‌هایی که فرزندان آنان مفقود هستند، از «بدیهی‌ترین گام‌های اولیه» در جهت بازسازی اعتماد مردم است.

این خانواده‌ها تصریح کرده‌اند که در فضای کنونی «افترائات، اظهارنظرهای غیر مستدل و طرح پرسش‌های جهت‌دار، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» است.

آنها به مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی هشدار داده‌‌اند که پیشگیری نکردن از ادامه چنین رفتار‌هایی از سوی «افراد و گروه‌های معلوم‌الحال»، باعث پیچیده‌تر شدن معادلات و شرایط جاری ایران خواهد شد.

نامه فرزندان بهزاد نبوی
در پیوند با این گزارش، وب‌سایت «امروز» نامه دو فرزند بهزاد نبوی خطاب به میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را منتشر کرده است که در آن از آقای موسوی خواسته شده که برای «احقاق حقوق ملت و احیای خط راستین امام و انقلاب دست از مبارزه» برندارند.

فرزندان آقای نبوی خطاب به این سه نفر نوشته‌اند که «نکند لحظه‌ای به خاطر نگرانی از وضعیت پدر ما و سایر زندانیان در پیگیری مطالبات مردم، تردید به خود راه دهید.»

آنها در نامه خود آورده‌اند: «ما فرزندان آقای بهزاد نبوی مفتخریم که پدرمان توسط دولت کودتا و به جرم دفاع از رأی مردم، بیش از یک ماه است در زندان انفرادی بسر می‌‌برد.»

در بخش دیگری از نامه دو فرزند آقای نبوی آمده است: «این جماعت نه دین دارند و نه آزاده‌اند. بی‌‌تردید شهادت پدران و برادران ما در راه نیل به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بسیار گواراست.»

در این نامه همچنین آمده که «آنچه تلخ و غیر قابل تحمل است، نهادینه شدن استبداد در کشور، پایمال شدن خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جنبش سبز و بلاموضوع شدن رای مردم است.»

هیچ نظری موجود نیست: