۱۳۸۸ مرداد ۹, جمعه

خبرهایی از اوین – داود سلیمانی را نتوانستند بشکنند

خبرهای رسیده از زندان اوین، از ضرب و شتم داود سلیمانی و بازجویی از او درباره‌ی اتفاقات ده سال پیش حکایت دارد.

به گزارش «موج سبز آزادی» از زندان اوین خبر می‌رسد که بازجویان از داود سلیمانی به خاطر پرونده کوی دانشگاه تهران در 18 تیر 78 و نیز تحصن نمایندگان مجلس ششم، بازجویی‌های مفصل کرده اند.
این گزارش حاکی است در این بازجویی‌ها، بازجویان سلیمانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، در مواردی با پرونده به سر و صورت او کوبیده اند و در مواردی با دست گلوی او را فشار داده‌اند تا حالت خفگی به او دست دهد. اما به رغم همه‌ی این فشارها، سلیمانی از روحیه بسیار خوبی برخوردار است، طوری که به دیگر هم‌بندان خود نیز روحیه می‌دهد و با آنها شوخی می‌کند و بگو و بخند دارد تا آنها روحیه بگیرند.
منابع موثق به «موج سبز آزادی» خبر داده‌اند که سلیمانی نیز به تازگی به مکان نامعلومی منتقل شده است. مشخص نیست که او به بند و سلول دیگری در داخل زندان اوین منتقل شده یا او را همراه نبوی و تاج زاده به زندانی بیرون از اوین برده‌اند. سلیمانی پیش از این در بند 209 زندان اوین بازداشت بود.
یک فعال سیاسی در این باره به خبرنگار «موج سبز آزادی» گفت: با وجود آنکه سعید مرتضوی و دیگر مسئولان قضایی تأکید دارند که دستگیری‌های صورت گرفته مربوط به حوادث پس از انتخابات است، مشخص نیست بازجویی در رابطه با تحصن نمایندگان مجلس ششم و کوی دانشگاه تهران که 10 سال پیش اتفاق افتاده است، چه ربطی به حوادث پس از انتخابات دارد.
وی تاکید کرد: این قبیل بازجویی‌ها به خوبی نشان‌دهنده‌ی آن است که پرونده‌سازان اصولگرا در جهت اثبات توهمات خود و نسبت دادن انقلاب مخملی به سیاسیون اصلاح طلب کمترین توفیقی نداشته‌اند و در پروژه اعتراف‌گیری‌هایشان نیز مثل دیگر کارهایشان شکست خورده‌اند.
لازم به ذکر است که داود سلیمانی استاد دانشگاه تهران است. او در سال 78 و در زمان حمله‌ی برنامه‌ریزی شده و سازمان‌یافته‌ی لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران، معاون دانشجویی این دانشگاه بود و نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت. همچنین او نماینده‌ی مردم تهران در مجلس ششم نیز بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: