۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

آیت‌الله جوادی آملی: اختلاف همه را تضعیف خواهد کرد

آیت‌الله جوادی آملی در خطبه‌های نماز جمعه قم بر لزوم حل اختلافات و برطرف نمودن مشکلات درونی تاکید کرد. خطیب موقت جمعه قم امروز بر وجوه منفی اختلاف تاکید کرد و گفت ملت‌ها با اختلاف به جایی نخواهند رسید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جوادی آملی در نماز جمعه این هفته قم گفت: كشور ما كشور مستقلی است و ما باید بدانیم كه بیگانگان هیچ‌گاه عملی را به نفع ما انجام نخواهند داد و اگر مشكلی در بین ماست باید آن را درون خود حل كنیم.

وی با بیان این‌كه هیچ ملتی با اختلاف به جایی نمی‌رسد، عنوان كرد: هنگامی كه بین دو نفر اختلاف بوجود آید هر دو را ضعیف خواهد كرد.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان كرد: ما مشتركات فراوانی در خود داریم و عوامل ایجاد وحدت در بین ما بسیار است كه باید به آنها توجه كنیم.

وی افزود: رهبر، مراجع و علما و همه‌ی مسوولان ما بارها تاكید كرده‌اند كه مواظب زبان، گفتار و قلم خود باشیم و از عملی كه ایجاد تشنج كند، بپرهیزیم.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان كرد: اختلاف علمی، اختلاف حقی و اختلافی كه عذاب الهی است، از جمله این اختلافات محسوب می‌شود و اگر اختلاف ما از نوع سوم باشد تنها با ضجه و ناله حل خواهد شد زیرا آن را خود خداوند ایجاد كرده است.

خطیب موقت جمعه قم با تاكید بر این‌كه اگر جناح‌ها و گروه‌ها كوتاه بیایند، مساله حل خواهد شد، بیان كرد: خداوند گفته است كه اگر اختلافات را حل نكنید شما را خواهم برد و كسان دیگری را جایگزین خواهم كرد و ما نباید بگذاریم كه زمان برای حل این اختلافات از دست برود.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به میلاد امام زمان (عج) و تبریك این روز، خاطرنشان كرد: وقتی كه حضرت حجت ظهور كرد با عدل جامعه را هدایت می‌كند و این زمان، زمان حیات جوامع بشری خواهد بود.

وی با بیان این‌كه عالم فاسد كسی است كه خوب می‌فهمد اما عزم قوی ندارد، عنوان كرد: اگر ما بخواهیم منتظر راستین آن حضرت باشیم باید به سمت عقل و عدل برویم تا در هنگام ظهور ایشان از یاران او باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: