۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه

افزایش نگرانی ها برای هاله سحابی و فهیمه اسدی: هیچیک از بازداشت شدگان بهارستان تحویل اوین نشده اند

میدان زنان

نگرانی ها درباره وضعیت هاله سحابی، عضو گروه مادران صلح که دیروز صبح به شکلی خشونت بار در بهارستان بازداشت شد افزایش یافته است.

صبح امروز پدر هاله سحابی، عزت الله سحابی، به اتفاق همسر وی به دادگاه انقلاب مراجعه کردند اما پس از ساعتها سرگردانی، هیچ پاسخی درباره محل بازداشت و و ضعیت وی دریافت نکردند.

به گفته شاهدان عینی، هاله سحابی، صبح دیروز ابتدا توسط یک مامور اطلاعاتی مورد حمله باتوم قرار گرفت و سپس در حالی که سرش زخمی و خون آلود بود، به داخل یک پژوی سبز رنگ انداخته شد و به مقصد نامعلومی برده شد. خانواده وی با توجه به بیماری قند که او به آن مبتلاست، به شدت در مورد خونریزی که می تواند عواقب خطرناکی به بار آورد نگران هستند.

در همین حال، ماموران زندان اوین به بستگان فهیمه اسدی، زن دیگری که در جریان تجمع دیروز مردم در اعتراض به تحلیف احمدی نژاد دستگیر شده است گفته اند دستگیری های دیروز توسط سپاه انجام شده و هیچ یک از بازداشت شدگان بهارستان را به اوین نیاورده اند. بستگان فهمیه اسدی نیز نتوانسته اند اطلاعی از محل بازداشت و وضعیت وی به دست بیاورند و فقط فردی ناشناس در دادیاری اوین به آنها گفته است بازداشت شدگان دیروز در بازداشتگاه شهید کچویی که در فردیس کرج است نگه داری می شوند. این در حالی است که بازداشتگاه مذکور فقط برای بازاشت شدگان تصادفات رانندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: